21 JULY 2022
Ford prezintă un plan nou în ceea ce privește asigurarea necesarului de baterii și oferă detalii despre materiile prime folosite. Compania este pe cale să atingă 600.000 de EV-uri vândute până în 2023 și peste două milioane până în 2026.
Ford anunță noi tipuri de baterii și contracte care garantează 60 GWh producție anuală pentru a atinge 600.000 de EV-uri vândute până la finalul anului 2023
Unitățile Mustang Mach-E vândute anul viitor în America de Nord și F-150 Lightning (din 2024) vor beneficia de baterii litiu-ion-fosfat (LFP), ceea ce va permite producția în volume mai mari a modelelor pentru care există cerere ridicată
Ford deja și-a asigurat 70% din capacitatea de baterii necesară pentru a vinde peste două milioane de vehicule electrice până în 2026; intenționează să producă acumulatori LFP la o rată de 40 GWh pe an în America de Nord în 2026; a semnat un acord nou cu CATL cu privire la cooperarea strategică pentru furnizarea globală de baterii și aprovizionare directă cu materii prime pentru acumulatori
Compania se așteaptă ca rata de creștere anuală a vehiculelor electrice să depășească 90% până în 2026, de două ori mai mult decât estimările globale ale industriei
Centrul de electrificare din Köln al Ford Europa a fost actualizat cu noi soluții eficiente din punct de vedere energetic, care vor reduce emisiile cu peste 2.000 de tone de CO2 și vor economisi mai mult de 2.600 MWh de energie electrică pe an.
Bazându-se pe cererea ridicată pentru noile sale vehicule electrice, Ford a anunțat astăzi o serie de inițiative pentru aprovizionarea cu materii prime pentru producția de baterii, care ilustrează o cale clară pentru a-și atinge obiectivul de a vinde 600.000 de vehicule electrice până la finalul anului 2023 și peste două milioane până la sfârșitul anului 2026.
Compania a detaliat planurile sale globale pentru portofoliul de vehicule care sprijină aceste obiective de producție ca parte a planului său Ford+. Ford se așteaptă ca rata de creștere anuală pentru vehiculele electrice să depășească 90% până în 2026, de două ori mai mult decât estimările globale ale industriei.
„Noua gamă de vehicule electrice Ford a generat entuziasm și cerere uriașă, iar acum implementăm sistemul industrial pentru a ne extinde rapid”, a declarat Jim Farley, președinte și CEO Ford și președinte Ford Model e. „Echipa noastră Model e s-a mișcat cu viteză, concentrare și creativitate pentru a asigura necesarul de acumulatori și materiile prime de care avem nevoie pentru a livra vehicule electrice inovatoare către milioane de clienți.”
Ford intenționează să investească peste 50 de miliarde de dolari în vehicule electrice până în 2026, vizând marjele EBIT ajustate ale companiei de 10% și 8% marje EBIT pentru vehiculele electrice până în 2026.
Pe măsură ce Ford creează un nou lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice, prin care își menține angajamentele față de sustenabilitate și drepturile omului, compania continuă să planifice ca mai mult de jumătate din producția sa globală să fie de vehicule electrice până în 2030 și să obțină o amprentă neutră de carbon la nivel global până în 2050.
Ford urmează planul de a comercializa doar vehicule electrice în Europa până în 2035
În Europa, fabrica Ford Niehl din Koln este în prezent în curs de actualizări majore pentru a se pregăti pentru producția de vehicule electrice, începând cu 2023. Aceasta include construirea unei noi clădiri de 2500 de metri pătrați.
Mai mult, instalațiile actuale de producție vor fi actualizate cu noi soluții eficiente energetic, care vor reduce emisiile cu peste 2.000 de tone de CO2 și vor economisi mai mult de 2.600 MWh de energie electrică pe an.
Primul vehicul electric pentru pasageri este așteptat să iasă de pe linia de producție din Köln în 2023, un al doilea model EV urmând să fie construit începând cu jumătatea anului 2024. Volumul anual la noua fabrică este așteptat să atingă 200.000 de vehicule pe an.
Retehnologizarea uzinei Niehl reprezintă un pas semnificativ pentru ca Ford să atingă un viitor integral electric în Europa și contribuie la obiectivul său de a avea o amprentă neutră de carbon pentru unitățile sale din Europa, cât și pentru logistică și furnizori, până în 2035.
Obiectivul de a vinde 600.000 de EV-uri până la sfârșitul anului 2023
Ford intenționează să vândă 600.000 de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2023:
270.000 de Mustang Mach-E pentru America de Nord, Europa și China
150.000 F-150 Lightning pentru America de Nord
150.000 de vehicule electrice Transit pentru America de Nord și Europa
30.000 de unități ale SUV-ului complet nou, produs la Koln, în Europa, a cărui rată de producție și vânzare va crește semnificativ în 2024
Ford adaugă în portofoliul său bateriile litiu-ion-fosfat (LFP), alături de cele deja existente nichel-cobalt-mangan (NCM). Acest lucru creează și mai multă capacitate de producție pentru produsele cu cerere mare și oferă clienților mulți ani de funcționare cu pierderi minime de autonomie. De asemenea, reduce dependența de mineralele critice rare, cum ar fi nichelul și, la costurile curente, aduce o economie de 10 până la 15% la materiale față de bateriile NCM.
Compania a confirmat că și-a asigurat 100% din capacitatea anuală de baterii necesară – 60 gigawați oră (GWh) – pentru a susține acest plan de vânzare de 600.000 de mașini electrice, prin colaborarea cu o serie de companii de top din întreaga lume.
Ford a anunțat că Contemporary Amperex Technology Co., Ltd. (CATL) va furniza pachete complete de baterii LFP pentru modelele Mustang Mach-E pentru America de Nord începând cu anul viitor, precum și pentru F-150 Lighting, de la începutul anului 2024. Flexibilitatea arhitecturii EV dezvoltate de Ford permite încorporarea eficientă a tehnologiei prismatice LFP de la CATL, oferind o capacitate incrementală rapidă pentru a putea scala și a satisface cererea clienților.
Ford își valorifică, de asemenea, relația de lungă durată cu LG Energy Solution (LGES) și relația sa strategică cu SK On pentru a-și îndeplini obiectivul privind furnizarea de baterii până la sfârșitul anului 2023.
Furnizorul LGES s-a extins rapid și și-a dublat capacitatea la unitatea sa din Wroclaw, Polonia, pentru a sprijini producția incrementală de celule NCM pentru modelele Mustang Mach-E și E-Transit.
În plus, SK On are deja capacitate instalată pentru a sprijini extinderea producției pentru F-150 Lightning și E-Transit până la sfârșitul anului 2023 – mărind producția de celule NCM peste nivelurile planificate anterior la unitatea sa din Atlanta și, de asemenea, oferă o capacitate sporită de producție la fabrica din Ungaria.
Vânzarea a peste două milioane de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2026
Ford are ca baza acordurile generate pentru a atinge pragul de 600.000 de EV-uri vândute până la finalul anului 2023 și se bazează pe acestea pentru viitor. Compania și-a asigurat aproximativ 70% din capacitatea de baterii necesară pentru a susține vânzările globale de peste două milioane de vehicule electrice până la sfârșitul anului 2026.
Ford și CATL – cel mai mare producător de baterii din lume – au semnat un memorandum, fără caracter obligatoriu, pentru a explora o cooperare pentru furnizarea de baterii pe piețele Ford din China, Europa și America de Nord.
Ford a anunțat, de asemenea, că intenționează să producă o capacitate de 40 GWh de baterii LFP în America de Nord începând cu 2026.
Compania intenționează să folosească această capacitate suplimentară pentru a completa trei fabrici de baterii anunțate anterior în Kentucky și Tennessee, care fac parte din joint venture-ul BlueOval SK, dintre Ford și SK On, care a fost înființat oficial săptămâna trecută. Ford a semnat un memorandum suplimentar cu SK On, precum și cu Koç Holdings, pentru a crea o societate mixtă în Turcia pentru extinderea capacității locale a producției de baterii.
„Echipa noastră a fost implicată activ cu parteneri din Statele Unite și din întreaga lume”, a declarat Lisa Drake, vicepreședinte Ford Model e, Industrializare EV. „Ne vom mișca rapid pe piețele și regiunile cheie în care sunt disponibile provizii esențiale, întâlnindu-ne cu oficiali guvernamentali, companii miniere și procesatori și semnând memorandumuri de înțelegere și acorduri care reflectă așteptările Ford și susțin planul Ford de a produce vehiculele electrice pentru milioane de oameni.”
Astăzi, compania a anunțat că lucrează cu colaboratori importanți din minerit și că și-a procurat cea mai mare parte a nichelului necesar până în 2026 și chiar peste această dată. Ford a semnat memorandumuri fără caracter obligatoriu cu:
PT Vale Indonesia și Huayou Cobalt: pentru explorarea unui proiect de procesare a nichelului în trei direcții și, separat, a unui acord de preluare cu Huayou care, în mod colectiv, va oferi Ford drepturi la echivalentul a 84 de kilotone pe an (ktpa) de nichel.
BHP: pentru furnizarea de nichel de la operațiunile BHP Nickel West din Australia. Acordul multianual vizat ar putea începe încă din 2025 și ar putea implica mărfuri suplimentare în timp.
Ford a încheiat, de asemenea, câteva contracte cheie pentru litiu. Dincolo de activul cheie anunțat recent din Australia de Vest, asigurat prin Liontown Resources, Ford a semnat, de asemenea, un MOU neobligatoriu cu Rio Tinto, explorând un acord semnificativ de preluare a litiului din proiectul său Rincon din Argentina. Acesta face parte dintr-un MOU multimetal care aduce avantaje pentru Ford în ceea ce privește aluminiul și include o potențială oportunitate pentru cupru.
De asemenea, Ford continuă să lucreze pentru a localiza procesarea materialelor cheie ale bateriilor în America de Nord. În acest scop, compania anunță:
EcoPro BM și SK On: au semnat o scrisoare de intenție neobligatorie cu Ford pentru a înființa o unitate de producție de catozi în America de Nord.
Pioneer: a semnat un acord obligatoriu de preluare cu Ford pentru carbonat de litiu din proiectul Rhyolite Ridge al ioneer din Nevada pentru a sprijini producția de vehicule electrice după 2025.
Compass Minerals: a semnat un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru hidroxid de litiu și carbonat de litiu din operațiunile sale din Utah, de pe Great Salt Lake.
Syrah Resources și SK On: au semnat un memorandum de înțelegere neobligatoriu pentru a asigura prelevarea de grafit natural de la locația sa de procesare din Vidalia, Louisiana.
„Este un peisaj foarte competitiv. Acești colaboratori văd valoare în cererea puternică pe care am creat-o cu produse excepționale precum Mustang Mach-E și F-150 Lightning și stabilitatea pe care o putem aduce acestor relații”, a spus Drake. „Suntem încântați să lucrăm cu ei – și cu alții pe care nu i-am anunțat încă – pentru a construi acest nou lanț global de aprovizionare pentru Ford.”
Cererea de mașini electrice
Pentru prima dată, majoritatea consumatorilor care intenționează să cumpere o mașină în următorii doi ani spun că vor alege un vehicul electric sau hibrid – în creștere cu 11% față de anul trecut și cu 22% față de 2020, potrivit cercetărilor publicate de EY . Majoritatea acestei creșteri este pentru vehiculele complet electrice.
Printre companiile care nu dețin încă un vehicul electric, 60% dintre managerii de flote din SUA au declarat, într-un sondaj Ford Pro, că intenționează să adauge vehicule electrice la operațiunile lor în termen de doi ani.
Reacția pieței la F-150 Lightning și Mustang Mach-E este puternică, aducând clienți complet noi la Ford. Mustang Mach-E se află pe primul loc în segmentul său în ceea ce privește opinia favorabilă a cumpărătorilor de vehicule de pe piață, potrivit unui studiu Ford realizat în primul trimestru, în timp ce opinia favorabilă a lui F-150 Lightning a fost pe locul doi după F-150 propulsat de un motor cu ardere internă.
Pentru a stimula și mai mult cererea, Ford depune eforturi pentru a face vehiculele electrice accesibile pentru milioane de oameni, abordând posibile limitări precum încărcarea, costurile și îmbunătățirea experienței de cumpărare a clienților de vehicule electrice.
„Aceasta este oportunitatea noastră de a câștiga un grup complet nou de clienți, construindu-le loialitatea și susținerea pe măsură ce ne creștem cota de piață”, a declarat Marin Gjaja , director de clienți Ford Model e. „Dezvoltăm serviciile și experiențele digitale și fizice la care clienții noi se așteaptă atunci când cumpără un produs care pentru ei este o achiziție tehnologică nouă. Scopul nostru este de a combina ușurința cumpărăturilor digitale cu expertiza Ford, amploarea și prezența fizică a dealerilor noștri, pentru a crea cea mai bună experiență posibilă pentru proprietarii de vehicule electrice de mâine.”