Filtrul de aer este unul dintre consumabilele care asigura functionarea masinii in conditii de siguranta. Avand rolul de a retine particulele de praf, de polen sau orice alte impuritati, filtrul de aer este deosebit de important, asa ca inlocuirea lui periodica este obligatorie.
Un filtru de aer murdar si imbacsit va duce la deteriorarea conductelor motorului. Din acest motiv, masina va merge mai incet, iar gazele de esapament evacuate in timpul mersului vor fi ca un fum negru si dens. Filtrul de aer uzat nu mai opreste murdaria, iar asta afecteaza calitatea si cantitatea de aer care intra in motor. Din acest motiv, arderea combustibilului nu mai are loc in conditii normale, iar motorul este suprasolicitat. Deoarece, motorul va fi nevoit sa lucreze mai mult, exista, chiar, riscul de supraincalzire si de incendiu. Este un proces similar cu functionarea plamanilor. si acestia se pot infunda din cauza poluarii, a particulelor de mizerie din aer, asa ca nu vor mai functiona la capacitate maxima. Rezultatul este o proasta oxigenare a organismului si chiar o tuse neplacuta.
Majoritatea producatorilor de masini recomanda inspectarea periodica a filtrului de aer pentru a identifica starea acestuia. Va trebui inlocuit doar atunci cand prezinta semne avansate de uzura sau cand numarul de kilometri parcursi de la ultima schimbare a atins un anumit prag. inlocuirea frecventa a filtrului, chiar daca acesta nu pare uzat, este doar o cheltuiala suplimentara si fara rost, neavand niciun beneficiu real.
Daca majoritatea drumurilor tale se desfasoare in zone fara poluare extrema sau in zone de munte, unde aerul este curat, atunci perioada intre doua schimbari ale filtrului de aer poate fi prelungita. In schimb, o atmosfera poluata si incarcata cu particule de praf va necesita schimbarea filtrului de aer la intervale mai dese.
Cum iti dai seama daca filtrul de aer trebuie inlocuit?
O inspectie vizuala a filtrului iti va arata cata mizerie este depusa pe el. Pentru o mai buna siguranta, scoate filtrul din carcasa si uita-te la el in dreptul unei lumini puternice. Un bec de 100 de wati e perfect. Daca lumina trece prin filtru in cele mai multe parti, atunci filtrul mai poate fi utilizat. testul acesta, al luminii, poate fi utilizat, in special, pentru filtrele realizate din hartie plisata. Daca masina foloseste un alt tip de filtru, realizat dintr-un material prin care nu trece lumina, atunci va trebui schimbat la intervale regulate, in functie de modul in care se prezinta.
La cat timp trebuie schimbat filtrul de aer?In general, filtrul de aer este inspectat de mecanic, odata cu schimbul de ulei. acesta poate vedea cel mai bine in ce stare de uzura este filtrul, mai ales, daca aveti o relatie de durata si cunoaste bine istoricul masinii. Conform manualului masinii, filtrul trebui schimbat, obligatoriu, la fiecare revizie, insa, acest lucru depinde de gradul de murdariei al filtrului de aer. Daca masina nu parcurge foarte multi kilometri, ca medie, filtrul ar trebui schimbat la fiecare 3 ani. In functie de modul in care conducem precum si conditiile de mediu, filtrul ar trebui, de asemenea, schimbat la parcurgerea a 45.000 de km.
Alte semne de luat in calculAlte indicii care iti pot sugera ca filtrul de aer este uzat si trebuie inlocuit cat mai rapid:
Se aprinde martorul de bord check engineUn filtru uzat poate suprasolicita motorul, iar asta va fi imediat semnalat de martorul de bord aferent. Daca, in timpul drumurilor cu masina, se aprinde martorul ”Check engine”, nu ar trebui sa te sperii. Motivul nu este neaparat unul grav, ci poate fi chiar destul de banal. Din acest motiv, prima verificare ar trebui sa o faci la filtrul de aer si sa vezi ce se intampla dupa inlocuirea acestuia.
Creste consumul de combustibilEste una dintre cele mai intalnite probleme, cand vine vorba despre schimbare filtrului de aer. Motorul are nevoie de un flux de aer curat pentru a functiona, iar daca filtrul este murdar, acest detaliu nu va fi respectat. Motorul va fi nevoit sa lucreze in plus, pentru a suplini aerul murdar, iar, pentru asta, va avea nevoie de mai mult combustibil. Chiar daca distantele parcurse cu masina vor fi mai mici, totusi, consumul va creste.
Motorul porneste mai greuUn filtru de aer murdar va afecta intregul sistem de control al emisiilor din masina. Pentru ca aerul care ajunge in motor este insuficient pentru o ardere completa, bujiile nu vor putea aprinde amestecul de combustibil si aer in camera de ardere. Bujiile sunt o componenta vitala pentru functionarea motorului, iar, un filtru murdar le poate impiedica sa produca scanteia care pornesste motorul.
Performantele masinii sunt mai scazuteO aprindere grea a motorului si un consum mai mare de combustibil pentru eliminarea aerului murdar vor duce la performante mai scazute ale masinii, cauza fiind aceeasi: un filtru de aer care trebuie inlocuit.
Schimbarea filtrului de aer nu este o operatiune costisitoare si face parte din operatiunile de baza necesare pentru a mentine vehiculul intr-o stare excelenta de functionare.
La service Ford Roadhill poti rezolva rapid orice problemaO programare online la service Ford Roadhill te scapa de griji si iti garanteaza ca masina ta se afla pe maini bune, indiferent de problemele pe care le intampini in ceea ce priveste functionarea automobilului si a componentelor acestuia.
In cazul in care esti posesorul unei masini iesite din garantie, cu o vechime mai mare de 4 ani, tot ce trebuie sa faci este sa apelezi la serviciul Ford Motorcraft, iar masina ta va functiona din nou la parametri optimi! In plus, daca nu doresti sa livrezi personal masina la dealerul Ford, iti punem la dispozitie serviciul #StaiAcasa, ce include preluarea, reparatiile, igienizarea si returnarea masinii - toate efectuate de tehnicienii nostri din cadrul dealerilor participanti.