Parcarea unei masini presupune anumite abilitati cu care nu toti soferii se pot lauda. Desi exista prejudecati majore referitoare la incapacitatea femeilor de a parca masina, adevarul este ca si barbatii se pot lovi de blocaje referitoare la orientarea in spatiu sau aprecierea distantelor.
Senzorii de parcare sunt in prezent un accesoriu obisnuit pe majoritatea masinilor. In general, acesti senzori sunt montati din fabrica. Daca o masina nu dispune de aceasta optiune la momentul cumpararii, senzorii de parcare pot fi montati fara probleme la un dealer care ofera acest serviciu.
Ce sunt senzorii de parcare?
Senzorii de parcare sunt sezori de proximitate care detecteaza obiectele aflate in imediata apropiere a masinii. In cele mai multe cazuri, senzorii de parcare sunt montati in barele de protectie din fata si din spate. Deoarece traim in orase din ce in ce mai aglomerate iar parcarea se face in spatii care se micsoreaza pe zi ce trece, senzorii de parcare mai sunt denumiti si asistenta la parcare.
Cum functioneaza senzorii de parcare?Senzorii masoara distanta dintre masina si alte obiecte. In momentul in care, in timpul manevrelor de parcare masina se apropie de acele obiecte (masini, oameni, stalpi, garduri, tufisuri, animale, etc.), soferul este avertizat cu semnale sonore ca distanta se micsoreaza. In functie de modelul de masina si de senzori de parcare, toate manevrele pot fi sustinute de imagini disponibile pe un ecran video.
Tipuri de senzori de parcareMajoritatea autovehiculelor au deja instalati senzori de parcare insa, daca masina dvs. nu dispune de aceasta facilitate, nu este nicio problema. Cu o investitie minima va puteti monta un sistem modern si ultraperformant de senzori de parcare. Pentru a putea alege sistemul cel mai indicat, trebuie sa stiti ca exista urmatoarele tipuri de senzori de parcare.
Acestia sunt cei mai populari senzori si functioneaza cu aceeasi tehnologie pe care o gasim si in natura, la lilieci, delfini sau balene. Fiecare senzor are un emitator (din care pleaca ultrasunetele) si un receptor (la care se se intorc ultrasunetele dupa ce au lovit un obstacol).
O unitate de control va masura timpul in care unda pleaca din emitator si se intoarce in receptor, calculand asfel distanta. Pe baza acestor calcule, senzorii de parcare vor sti cu precizie daca un obiect se afla in apropiere. Caz in care, vor alerta soferul prin emiterea unor sunete specifice.
Senzorii de parcare din fata se activeaza singuri in momentul in care masina se apropie la o distanta minima de un obiect. Iar senzorii de parcare din spate se activeaza atunci cand schimbatorul de viteze este in pozitia marsarier.
In general, senzorii cu ultrasunete pot atinge o viteza de 20 km/h, acoperind o distanta intre 5 si 15 metri.
Dezavantaje:
Acest tip de senzori de parcare foloseste campuri electromagnetice pentru a masura cat de departe se afla masina fata de posibilele obstacole. Sistemul de senzori este alcatuit dintro banda de emisie receptie metalica cu ajutorul careia se genereaza campul electromagnetic. Daca masina se apropie de un obiect, sistemul este capabil sa detecteze modificari ale tensiunii de camp sau intreruperi in camp. Un procesor va interpreta informatiile trimise si va activa o alarma situata in interiorul masinii. In momentul de fata sunt cei mai avansati senzori de parcare si din acest motiv sunt si cei mai scumpi. Prezinta avantajul de a putea fi montati la interior, fara sa fie vizibili in exteriorul masinii. Nu necesita gaurirea barii de protectie la montare.
Dezavantaje:
Desi nu sunt propriu zis niste senzori de parcare, aceste camere ajuta la asistenta la parcare fiind o parte suplimentara a sistemului SatNav. Camerele de parcare arata toate obstacolele pe care masina le are in partea din spate. Cele mai multe modele de camere de parcare pornesc automat de indata ce masina este pusa in marsarier.
Dezavantaje:
Indiferent de modelul de senzori de parcare pe care ii aveti montati pe masina, acestia sunt un ajutor major mai ales atunci cand vorbim despre parcarea in locuri inguste. O vizibilitate redusa in zona masinii poate fi o problema chiar si pentru un sofer experimentant. Se evita astfel diverse incidente minore dar care se pot totusi cuantifica in stres si costuri neplacute.