KOLN, Germania, 16 octombrie 2020 – Astăzi Ford a anunțat că modelul de înaltă performanță și în ediție limitată, Mach 1 va fi disponibil în premieră, pentru clienții din Europa.
Făcându-și debutul european la Goodwood SpeedWeek, care va avea loc în West Sussex, Marea Britanie, în fața unui public virtual global, Mustang Mach 1 este Mustang-ul de producție cu cea mai bună manevrabilitate de până acum oferit clienților din Europa.
Performanța este îmbunătățită până la un nivel demn de denumirea legendară Mach 1, cu o aerodinamică îmbunătățită, un motor V81 de 5,0 litri și 460 CP special calibrat și răcire superioară pentru o performanță îmbunătățită pe pistă.
De asemenea, Mach 1 este primul Mustang de producție din Europa disponibil cu transmisie manuală cu 6 viteze TREMEC, cu tehnologie rev-matching pentru schimbarea impecabilă a vitezelor și un sistem de răcire a uleiului îmbunătățit pentru conducere de performanță la standarde ridicate. În mod alternativ, clienții pot alege transmisia Ford automată cu 10 viteze, care are capacități de răcire a uleiului îmbunătățite și software recalibrat pentru performanță optimizată atât în trafic cât și pe circuit.
O suspensie unică îmbunătățește și mai mult performanța în trafic și pe pistă. Amortizoarele special calibrate MagneRide® 2 și arcurile personalizate, barele anti-ruliu și specificațiile bucșelor oferă control și timp de răspuns îmbunătățite la solicitări mari în viraje. Software-ul îmbunătățit al direcției asistate electric (EPAS) permite modelului Mach 1 să ofere cea mai precisă direcție a oricărui Mustang din Europa.
Rezultatul este cel mai rapid Mustang de producție pe circuit oferit clienților din Europa.
În plus față de referințele sale de performanță, Mustang Mach 1 oferă un design exterior care amintește de Mustang-urile Mach 1 legendare din anii 1960 și 1970, cu o capotă îndrăzneață și dungi laterale, stilul caroseriei axat pe performanță și jante din aliaj unice de 19”. Modelul în ediție limitată este disponibil într-un set unic de opt culori de caroserie, combinații contrastante de dungi și linii, care amintește de designul distinctiv al mașinii inițiale. Fiecare Mustang Mach 1 este numerotat individual cu o placă distinctivă în funcție de ordinea comenzilor.
„Modelul inițial Mach 1 a oferit performanța supremă a Mustang-ului de producție și s-a dovedit un real succes în lumea motosportului”, a declarat Matthias Tonn, inginer șef al programului Mustang Mach 1 pentru Europa. „Noul Mach 1 este cel mai capabil Mustang oferit în Europa, cu capacități de curse și un stil unic care este potrivit denumirii sale legendare”.
Pentru a sărbători lansarea modelului Mustang Mach 1, Ford a creat o experiență interactivă în premieră prin care utilizatorii își pot crea propriile materiale video folosind o aplicație online. Utilizatorii pot alege culoarea modelului lor Mach 1 și unghiurile preferate ale camerei pentru a crea un material video scurt unic pe care să-l partajeze pe rețelele de socializare. Aplicația oferă utilizatorilor și o experiență de realitate augmentată, permițându-le să „plaseze” un Mustang Mach 1 digital într-un mediu din lumea reală.
Pentru a încerca experiența interactivă: https://fordmustangmach1ar.com.
Putere V8 legendară
Mustang Mach 1 este echipat cu un motor V8 în întregime din aluminiu, de 5,0 litri, benzină, care dezvoltă 460 CP – special modificat pentru a îmbunătăți performanța atât în trafic cât și pe circuit.
Un Sistem Deschis de Inducție a Aerului, colectorul de admisie și corpurile de accelerare de 87 mm sunt aceleași ca cele de pe modelul Mustang Shelby GT350 disponibil pentru clienții Ford din America de Nord, permițând un flux de aer liber în motor. Admisia îmbunătățită a aerului funcționează împreună cu software-ul recalibrat de gestionare a motorului și o combinație de injecție a combustibilului cu porturi de joasă presiune și injecție a combustibilului directă de mare presiune, oferind un caracter “reward-to-rev” și o linie roșie de 7.500 rpm. Puterea maximă este furnizată la 7.500 rpm, cu un cuplu maxim de 529 Nm la 4.600 rpm.
Un dispozitiv auxiliar de răcire a motorului, același ca pe Shelby GT350, funcționează în simbioză cu un nou adaptor al filtrului de ulei al motorului pentru a asigura un flux optim al uleiului și o performanță consecventă la sarcini mari. Funcția Active Valve Performance Exhaust reglată în mod unic pentru modelul Mach 1 oferă patru țevi de eșapament de 4,5 țoli pentru a îmbunătăți și mai mult inegalabilul sunet Ford V8.
Gama de opțiuni de transmisie este proiectată să maximizeze performanța, manevrabilitatea și rezultatele pe pistă. Transmisia manuală cu șase viteze TREMEC 3160 folosește un ambreiaj cu disc dublu pentru a gestiona în mod confortabil schimbările de viteze agresive, la turații mari,pe pistă și oferă schimbări de viteze scurte și consecvente, care maximizează performanța și plăcerea condusului.
Transmisia cu șase viteze TREMEC are funcția rev-matching pentru schimbări de viteză uniforme, impecabile, care îmbogățesc rafinamentul în trafic și performanța pe pistă. Tehnologia folosește sistemul de control electronic al motorului pentru a „stimula” în timp scurt accelerația când șoferul schimbă într-o treaptă inferioară – sincronizând rotația motorului cu cea a vitezei selectate. De asemenea, șoferii au posibilitatea de a schimba vitezele fără a ridica piciorul de pe pedala de accelerație. Performanța îmbunătățită a transmisiei este asigurată și de sistemul dedicat de răcire a uleiului pentru a face față solicitării sporite.
Transmisia automată Ford cu 10 viteze include un convertor de cuplu îmbunătățit și o calibrare unică pentru Mustang Mach 1, optimizând capacitatea de cuplu, caracterul schimbării vitezelor și performanța generală. Un al doilea mecanism de răcire aer-ulei sporește capacitatea de răcire cu 75% pentru a face față situațiilor de conducere la solicitări ridicate. Modelele manuale și automate includ un sistem de răcire suplimentar pe osia din spate care oferă un plus de performanță pe circuit și sunt de asemenea dotate cu un diferențial cu alunecare limitată, pentru o mai bună tracțiune pe liniile drepte și la ieșirea din viraje.
Pregătit pentru curse
Mustang Mach 1 beneficiază de modificări aerodinamice pentru o mai multă performanță și un aspect distinctiv care aduce omagiu stilului modelelor inițiale.
O configurație frontală unică include o grilă superioară nouă din două piese, o grilă inferioară nouă și un divizor nou, precum și grile laterale noi: toate contribuie la caracterul aerodinamic îmbunătățit și asigură o performanță a răcirii superioară.
Mustang Mach 1 creează o deportanță mai mare cu 22% decât Mustang GT, sprijinită de designul difuzorului spate, același ca pe modelul Mustang Shelby GT500 disponibil clienților Ford din America de Nord, și un scut mai lung cu nișe dedicate care direcționează aerul de răcire către frâne. Forma divizorului față a fost proiectată să ofere o deportanță mai mare pentru o aderență sporită pe pistă, iar spoiler-ul spate personalizat dintr-o singură bucată se potrivește cu aerodinamica față pentru a asigura echilibrul de ridicare perfect din față în spate.
Reglarea personalizată a suspensiei este proiectată să facă față solicitărilor ridicate ale condusului pe pistă. Sistemul de suspensie reglabilă MagneRide® 2 controlează electronic fluidul magnetoreologic din interiorul amortizorului pentru a reacționa în timp real la condițiile în schimbare din trafic și a fost recalibrat pentru performanță optimă împreună cu arcurile față și barele anti-ruliu mai rigide. În plus față de noua calibrare EPAS, sub-cadrele Mustang Shelby GT350 și GT500 și componentele toe-link contribuie la cea mai bună reacție a unui model Mustang din Europa de până acum.
De asemenea, Mustang Mach 1 are un booster de frână cu specificații mai bune, cu un timp de reacție mai rapid, asigurând o performanță a frânării rapidă și consecventă, chiar la solicitări mari. Modelul are jante din aliaj de 19” unice, cu 5 spițe, cu 0,5” mai late în față și în spate, dotate cu anvelope de pistă Michelin Pilot Sport 4.
Model legendar renăscut
Stilul distinctiv, de curse, aerodinamic, a fost o componentă de bază a fiecărei generații Mustang Mach 1, îmbunătățit cu combinații de culori și elemente grafice carismatice.
Clienții celui mai nou model în ediție limitată pot alege dintre opt combinații de culori ale caroseriei și dungi îndrăznețe pe capotă, inclusiv Fighter Jet Grey cu dungi Satin Black/Reflective Orange; Iconic Silver, Shadow Black și Oxford White cu dungi Satin Black/Red, sau Velocity Blue, Twister Orange, Race Red și Grabber Yellow cu dungi Satin Black/White.
Grilele față superioare și inferioare ale modelului Mustang Mach 1 sunt finisate în negru lucios, iar sigla legendară Mach 1apare pe exteriorul portbagajului și pe fiecare aripă frontală.
Interiorul are o schemă de culori Ebony cu detalii din aluminiu Dark Engine, iar scaunele sport din piele au cusături Metal Grey. Fiecare Mustang Mach 1 are un marcaj pe bord unic cu sigla Mach 1 și numărul fabricației, completată de praguri unice și un nou afișaj de pornire pe grupul de instrumente digital de 12”.
Tehnologiile standard de confort și utilitate includ scaune față încălzite și ventilate, sistemul de conectivitate sofisticat SYNC 3, 3 un sistem audio premium cu 12 boxe B&O și modemul FordPass Connect 4 pentru conectivitate sporită.
„Mach 1 nu doar arată excepțional, ci are componentele pentru a oferi senzații tari pe pistă și plăcerea condusului în trafic, la care entuziaștii Mustang se așteaptă”, a declarat Tonn. „Este cel mai entuziasmant Mustang din Europa în prezent și suntem fericiți să aducem legendarul nume Mach 1 în Europa în premieră”.
Lansat în 1969, Mustang Mach 1 a extins performanța modelului Mustang GT cu mai multe îmbunătățiri, inclusiv motoare V8 mai puternice, suspensie de curse și un stil personalizat. Prima generație Mach 1a doborât 295 de recorduri de viteză și anduranță la Bonneville Salt Flats, iar echipele de curse care au folosit Mach 1 au câștigat Campionatele de Raliu ale Producătorilor SCCA în 1969 și 1970. Versiuni noi sau îmbunătățite au fost lansate în 1971, 1974 și 2003. Peste 300.000 de vehicule Mustang Mach 1 au fost produse din 1969.
# # #